178
REGISTRES DU BUREAU
[i5ia]
desquelz a esté deliberé et conclud que lesd, ordon­nances estoient de bonne forme, et seroient tenues et gardées en ceste monstre à faire. Et au résidu a esté deliberé et conclud pour honnestement ct sump-tueusement selon l'intention du Roy et conclusion dernierement prinse cn l'Os'.el de lad. Ville soy trouvera lad. monstre, que reserche et reveue sera faicte de nouvel par les chefz des banieres et commu­naulté?, declerez esd. ordonnances, c'est assavoir :
Par les examinateurs du Roy nostre sc ou Chas­tellet de Paris des soixante banieres des gens de mestier de Paris;
Par les lieutenans civil et criminel, des officiers dud. Chastellet et suppotz d'iceluy;
Par les Prevost des Marchans et Eschevins, dei Quarteniers, Cinquanteniers et Dixiniers, archers, arbalestriers et officiers d'icelle Ville, ensemble des francs bourgois et marchans qui ne tiennent Ou­vrouer ne boulicle;
Par les presidens de la Chambre des Comptes, des officiers et suppostz d'icelle;
Et par les presidens de la Court de Parlement, des conseillers, greffiers, huissiers, advocatz, procu­reurs et autres suppostz d'icelle Court :
Pour ce que par une reserche n'a gueres faic'.e pai­les Quarteniers c!e la Ville, s'est trouvé peu d'abille­mens de guerre es maisons des habitans de ceste ville, affin de mieulx en savoir et congnoistre la ve­rité; et qui en est fourny et qui nom; pour en faire venir d'ailleurs ct leur en bailler à leurs despens, attendu que les armuriers de ceste ville en sont despourveuz; et que surtout chascun desd, chefz en son esgard et charge en fera son raport par escript cn lad. Chambre du Con-eil, jeudi prochain à deux heures de relevée, pour sur ce eitre advisé et or­donné oud. Conseil ce qui sera à faire.
Guet; maistre Robert Turquant, Prevost des Mar­chans; Charles de Montmirel, sires Jehan Croquet, Jeoffroy Du Souchay et maistre Antoine Disome, Eschevins de la ville de Paris; Jerosme de Marle, sr de Luzency, bourgois ; sire Jehan Le Gendre, maistre Loys de Harlay ct Estienne Huvé, Conseillers de la Ville; Regnault Anthoullet, marchant; Pierre Cossé, Jehan Maciot, Andry Fournier, Robert Le Lieur, Bertran Soly et Guyot dc L'Eglise, marchans demourans à Paris : pour adviser ce qui estoit à faire pour proceder à l'excecution de la monstre generale ordonnée par le Roy estre faicte en ceste ville de Paris pour la garde et deffence d'icelle, selon que led. Sr l'a n'a guieres escript et mandé à la Ville par ses lettres missives,lesquelles ont esté leues ct publiées en assemblée tenue en l'Ostel de lad. Ville samedi derrenier passé(1). Et de rechef en a esté faicte lecture en lad. Assemblée en icelle chambre du Conseil.
Après laquelleont esté leues certaines ordonnances pieç'a faictes par feu le roy Loys XIe de ce nom en l'an mil cccclxvii, par lesquelles en voulant mettre suz ct en armes les manans et habitans de tous es­tatz de la ville et cité de Paris, a ordonné les gens de mestier de marchans estre divisez et partis en diverses banieres, et semblablement les officiers tant de la Court de Parlement que de la Chambre des Comptcs, de Chastellet ct de la Ville <2>.
Et aussi pareillement a esté veu ung registre con­tenant plusieurs cayers ouquel est declairé par le menu qui,comme, en quel ordre, etsoubz quelle ba-niere comparurent les gens de tous estatz deceste ville de Paris en une monstre generale faicte en lad. ville par ordonnance dud. feu Sr en l'an mil cccclxix (3>.
Et ce fait a demandé mond. sr le premier presi­dent les oppinions sur ce des assistans : par l'advys
CCLXXIV. — Autre assemblée en lad. Chambre pour le fait de lad. monstre.
i3 mai i5i2. (Fol. 23o v°.)
Le jeudi xiii0 jour dud. mois de May oud. an v° xii, en Assemblée faicte en lad. Chambre du Con­seil, où estoient et sont comparuz messeigneurs : mess" Anthoine Duprat, chevalier, premier presi­dent; maistre Thibault Baillet, second president en lad. Court, de Parlement; maistre Jehan de La Haye,
president es Requestes du Palais; maistre Fumée, maistre des Requestes de l'Ostel; maistres Guillaume Aymeret conseiller, et Roger Barme advocat du Roy en lad. Court de Parlement; mess" Jehan Nico­lay, chevalier, president des Comptes; maistre Eus­tace Luillier, Jehan Vivien et maistre Estienne Petit,
d' Voy. à l'article précédent, page 175.
(2)   A celte -monstre- du i4 septembre 1467 (sur laquelle voy. la note de la page 175), les seules gens de métier étaient rangés sous soixante et une bannières, dont le détail et la composition sont fixés par l'ordonnance de juin 1467. (Ordonnances des Rois de Frunce, XVI, 699.)
(3)   Les recherches faites aux Archives nationales, relativement à ce Registre de la montre de 146g, sont restées sans résultat.